Onlangs kwam een artikel voorbij waarin het ‘oeps’ moment van KPN werd besproken. Hun ambassadeurs deelde namelijk allemaal rond hetzelfde moment exact hetzelfde bericht via Twitter. Ambassadeurs zijn personeelsleden die via hun persoonlijke social media het bedrijf promoten. In dit blog deel ik vier handige tips hoe ambassadeurs jouw bedrijf kunnen vertegenwoordigen.
Kies de juiste mensen als ambassadeur
Sommige mensen binnen het bedrijf zijn nou eenmaal meer actief op sociale media dan anderen. Dat is niet erg, maar het is wel zo handig om mensen met kennis van social media tot ambassadeur te benoemen. Verder is het ook goed om te kijken naar het bereik dat deze zij hebben. Door de juiste mensen aan te wijzen vergroot je dan niet alleen het bereik, maar ook de interactie met potentiële klanten.Laat je ambassadeurs bijdragen vanuit hun eigen visie
Om te voorkomen dat jouw ambassadeurs allemaal dezelfde tweet plaatsen, is het beter om updates te laten doen vanuit hun eigen visie. Wel kun je de juiste input geven, waar mensen dan zelf een mooi bericht van kunnen maken. Ervaringen en opinies zijn ook voorbeelden van goed te delen content. Een specifieke hashtag kan alle berichten voor een bepaald evenement bundelen. Vraag ook altijd of gasten het bedrijf willen taggen om op de hoogte te blijven van de berichten die geplaatst worden.