Laan van Waalhaven 470, 2497 GR Den Haag, Nederland
+31 (0)70 7440836

Waarom toonaangevende B2B bedrijven investeren in Telemarketing

Het genereren van voldoende goed gekwalificeerde leads vormt de belangrijkste uitdaging voor B2B marketeers. Telemarketing vormt daarbij een belangrijk instrument. De traditionele (cold calling) aanpak werkt echter steeds minder goed. Is dit herkenbaar voor u?

De sterke verandering die heeft plaatsgevonden in het B2B inkoopproces van uw prospects zorgt ervoor dat leadgeneratie steeds uitdagender is geworden. Onderzoek van onder andere Harvard Business Review, Forrester en Gleanster wijst uit dat prospects tot 70% van hun buyer journey zelfstandig doorlopen voordat zij met een accountmanager aan tafel willen zitten. Timing is daarom cruciaal wanneer het gaat om contactmomenten.

Met oog op dit inkoopgedrag wordt Marketing Automation steeds effectiever ingezet om prospects te nurturen en om het proces van de conversie van marketing leads naar sales leads te ondersteunen. Voor een deel vervangt dit telemarketing werkzaamheden. Voor een succesvol Lead Management proces vormt menselijk contact echter een cruciale factor.

Telemarketing als effectief leadgeneratie instrument

Telemarketing blijkt daarbij nog steeds een van de meest effectieve instrumenten te zijn. De afbeelding hiernaast  uit een recent onderzoek van Placester illustreert dit nadrukkelijk.

Traditionele telemarketing, ofwel cold calling, biedt echter nog maar weinig waarde. Het is een “hit&run” benadering, die steeds minder resultaat oplevert en zelfs tot ergernis kan leiden bij uw kostbare potentiële klanten. Wanneer u persoonlijk van mening bent dat “cold calling dood is”, zijn wij het geheel met u eens. Een alternatieve inzet van telemarketing blijkt echter wél succesvol bij leadgeneratie.

effectieve b2b lead geneatie

Op basis van onze jarenlange ervaring met B2B leadgeneratie (zowel online als offline, van strategisch tot operationeel niveau) hebben wij de leadgeneratie-uitdagingen bij onze relaties succesvol opgepakt met behulp van de inzet van telemarketing.

Cloudselling, uw partner voor Telemarketing

Wij hebben onze telemarketing-dienstverlening ontwikkeld tot een moderne aanpak die aansluit op het huidige B2B aankoopgedrag. Een aanpak die naadloos aan kan sluiten op de activiteiten die wij als full service marketing automation bureau verrichten voor onze klanten. Een aanpak ook die wij in co-creatie met relaties als Philips, Xerox, Ricoh, Basware en ManpowerGroup hebben doorontwikkeld. Wij zijn pas tevreden wanneer u met onze telemarketing diensten:

  • Inzicht krijgt in de opportunities die aanwezig zijn bij uw prospects
  • In contact komt met de belangrijkste beslissers bij uw target prospects
  • Op een prettige wijze een relatie opbouwt met uw doelgroep (lead nurturing)
  • Op het juiste moment aan tafel komt bij concrete opportunities

In onze blog “Cold calling is dood, Telemarketing is hotter dan ooit” leest u in meer detail hoe wij Telemarketing wél succesvol inzetten bij onze klanten.

Telemarketing in uw marketingplan voor 2017

Hoogstwaarschijnlijk is leadgeneratie een belangrijke doelstelling binnen uw marketingplan voor 2017. Met het hiervoor beschikbare budget wilt u het maximale rendement behalen. Tijdens een vrijblijvend kennismakingsgesprek delen wij graag onze opgedane kennis en ervaring met u en stellen we graag samen met u vast welke bijdrage wij kunnen leveren om u te ondersteunen om uw ambities te realiseren.

Lead management strategie

Plan een afspraak

De komende 3 weken publiceren wij achtereeenvolgens de ervaringen van Philips Lighting, Basware en Ricoh Nederland met de inzet van onze Telemarketing-diensten. Bent u hierin geïnteresseerd en wilt u niets missen? Laat uw e-mail adres achter en wij sturen u direct bij publicatie een attendering.

Ja, ik ontvang graag de succesverhalen!

Uw e-mailadres

Related Posts