Laan van Waalhaven 470, 2497 GR Den Haag, Nederland
+31 (0)70 7440836

Bouw uw klantrelaties uit met behulp van Marketing Automation

Marketing-professionals weten dat het behouden van een klant eenvoudiger is dan het werven van een nieuwe. Act-On stelt marketeers in staat om de behoeften van klanten te begrijpen, communicatie te automatiseren en langdurige relaties en levenslange ambassadeurs voor uw merk te ontwikkelen.

Marketing Automation kan op verschillende manieren worden ingezet om hieraan bij te dragen. Hieronder worden 6 instrumenten benoemd, die hiervoor vanuit het Act-On Marketing Automation platform kunnen worden gebruikt.

Onboarding van nieuwe klanten

Gebruik de kracht van Act-On om het onboarding-proces van nieuwe klanten te automatiseren. Creëer e-mail campagnes om nieuwe klanten te verwelkomen, hen aan te sluiten met bronnen voor training en support en hen te informeren over belangrijke specifieke producteigenschappen.

Ondersteun klanten om het gebruik van uw product te vergroten

Gebruik nieuwsbrieven en aankondigingen van nieuwe functionaliteiten om uw klanten op de hoogte te houden en te laten weten dat hun tevredenheid van belang is. Gebruik webinars om hen te trainen op nieuwe technieken of om hen te helpen om “power user” te worden.

Upsell & Cross-sell

Maak gebruik van de data uit Marketing Automation, CRM- en ERP-systemen om te begrijpen wanneer een koper klaar is voor een “upsell”. Segmenteer uw klanten op contractverlengingsdatum en betaalgeschiedenis en koppel deze aan het inzicht in individueel klantgedrag om te begrijpen wanneer u contact moet opnemen voor upsell of cross-sell activiteiten.

Klanttevredenheidsonderzoeken

Gebruik Act-On om enquêtes in te zetten bij uw klanten om hun tevredenheid te meten en feedback te krijgen op uw producten. Identificeer tevreden klanten zodat u ze kunt veranderen in ambassadeurs voor uw merk en breng risicovolle klanten in beeld om hen speciale aandacht te kunnen geven.

Klant-scoring

Gebruik Act-On score om ambassadeurs van uw merk en loyale klanten te identificeren. Voeg punten toe voor activiteiten zoals aanwezigheid bij webinars, registratie voor evenementen, sociale betrokkenheid, geopende e-mails, opgegeven referenties, aankopen, etc.. Hoe hoger de score, hoe groter de kans dat de klant een waardevolle ambassadeur voor uw merk zal zijn.

Activeer uw ambassadeurs

Geef uw tevreden klanten een podium. Zodra u de ambassadeurs van uw merk hebt vastgesteld op basis van Act-On-scores, kunt u geautomatiseerde e-mailprogramma’s gebruiken om positieve productrecensies te genereren, “social sharing” aan te moedigen of te vragen naar referrals.

Download gratis eBook Rethink Marketing [Automation]

ebook marketing automation

Lees in dit gratis eBook (36 pagina’s) dat Marketing Automation vérder gaat dan “demand generation”.

Lees hoe top-performers hun tijd en middelen (inclusief Marketing Automation) verdelen over:

  • Opbouwen van merkwaarde;
  • Creëren van (klant)vraag;
  • Uitbouwen van klantrelaties.

Maak kennis met functionaliteiten Act-On

Act-On demo

De frisse benadering van Marketing Automation en E-mail Marketing, geeft u de volledige functionaliteit zónder de complexiteit die andere systemen u opleggen. De intuïtieve gebruikersinterface brengt een state-of-the-art marketinginstrument binnen uw handbereik, waarmee u eenvoudiger en sneller campagnes en programma’s maakt. Integreer uw platform, meestal met slechts één klink, met uw CRM-systeem, uw webinar-software en andere tools.