Veraartlaan 8, 2288 GM Rijswijk, Nederland
+31 (0)70 7440836

Advies

hoogwaardig advies voor het behalen van uw commerciele doelstellingen
Lead Management: uw commerciële doelen vertaald naar een overzichtelijk leadgeneratieplan

U heeft ambitie en wilt het maximale uit uw verkooporganisatie halen. Echter bent u niet (geheel) tevreden met de huidige stand van zaken rondom leadgeneratie. Uw sales team heeft meer gekwalificeerde leads nodig om optimaal te presteren. Misschien kunt u al exact uw vinger op de zere plek leggen? Of is het u juist nog niet geheel duidelijk welke verbeteringen mogelijk zijn?

 

De B2B leadgeneratie specialisten van Cloudselling zijn thuis in het speelveld van online marketing, telemarketing, zoek- machine optimalisatie, marketing automation, content strategie, leadnurturing, email campagnes, customer journey’s, buyer persona’s etc. Inderdaad, de termen vliegen u om de oren en dat is slechts een kleine greep uit dit complexe en dynamische vakgebied. Wij helpen u graag om alles te integreren in één concreet plan dat praktisch uitvoerbaar is met meetbare resultaten en analyse mogelijkheden.

Of u nu een concreet vraagstuk heeft of juist werkt aan een nieuw beleid, in beide gevallen kunt u profijt hebben van een oriënterend gesprek met een Cloudselling lead management adviseur. Tijdens dit gesprek vormen wij samen met u graag een beeld over waar de verbeteringen kunnen worden gerealiseerd en welke oplossingen hiervoor mogelijk zijn.

Er zijn tegenwoordig veel mogelijkheden om voor uw organisatie leads te genereren, zowel online als offline. De wereld van B2B leadgeneratie is dynamisch en biedt veel kansen, maar het is niet altijd even eenvoudig om de juiste keuzes te maken.

Wij helpen u graag met het formuleren van een helder leadgeneratieplan op basis van uw specifieke commerciële doelstellingen. Wij kunnen u adviseren welke kanalen het meest effectief zijn om te benutten, inclusief een specifieke invulling per kanaal van de activiteiten, kosten en de verwachte opbrengsten.

Wij bieden u de kennis en ervaring aan die wij tijdens een groot aantal adviesgesprekken & trajecten hebben opgedaan. Na een oriënterend gesprek heeft u nieuwe inzichten gekregen en kunt u de keuze maken om Cloudselling te betrekken bij uw verbetertraject.

Lead management

Bij Cloudselling omschrijven wij Lead Management als een planmatige aanpak om sales en marketing slim samen te laten werken, voldoende gekwalificeerde leads te genereren en ontwikkelen, het verbeteren van data kwaliteit en het verbeteren van data reporting.

Voordelen van Lead Management zijn:

  • Meer (en beter gekwalificeerde) leads in de verkoop pijplijn
  • Heldere weergave van de bijdrage van marketing aan behaalde resultaten
  • Besparing van kosten in zowel het marketing als in het verkoopproces
  • Betere samenwerking tussen marketing en sales

Volgens onderzoek verricht door Forrester Consulting bouwen B2B marketeers een sterkere pijplijn met meer gekwalificeerde leads wanneer zij een consistent lead management proces ontwikkelen in combinatie met slimme tools om dit te automatiseren.

Met een planmatige aanpak wordt lead kwalificatie een rationeel proces met resultaten die door de verkoopafdeling worden vertrouwd. Alignment tussen de marketing en sales afdeling wordt verbeterd met duidelijke verwachtingen en afspraken over de kwaliteit van leads en wanneer een lead klaar is om door sales te worden opgepakt.

Van abstracte begrippen naar een concreet werkbaar plan

De vraag die wij het meeste krijgen van onze relaties is om hun te helpen bij het inrichten van een helder proces waarin alle onderdelen van leadgeneratie de juiste rol spelen en de beschikbare tools optimaal worden benut. Deze structuur zorgt voor overzicht en meetbare resultaten en vooral voor een aanpak die herhaaldelijk kan worden gebuikt voor voorspelbaar succes.

Cloudselling geeft advies voor het volledige lead management strategie

Voor marketeers zijn dit bekende begrippen en wij weten allemaal dat het belangrijke instrumenten zijn om toe te passen. Waar de uitdaging vaak ligt is het bepalen hoe alle puzzelstukken samen een synergetisch geheel kunnen vormen. Waarbij ieder onderdeel tegen minimale kosten en inspanningen het maximale rendement oplevert. Het maken van die puzzel, specifiek voor uw organisatie, is waar de lead management adviseurs van Cloudselling hun waarde voor u bewijzen.

Uw partner: van strategisch plan tot en met operationele uitvoering

Bewust hebben wij onze organisatie vormgegeven met drie niveaus van dienstverlening. Op strategisch niveau kunnen onze adviseurs u helpen met het opstellen van uw lead management plan. Op tactisch niveau is er project management voor u beschikbaar om indien gewenst te helpen om de uitvoering van uw plan te managen. Aansluitend daarop kunt u ons team van uitvoerende specialisten inzetten voor uw operationele werkzaamheden, zowel online als offline.

U kunt Cloudselling geheel op maat voor uw organisatie laten werken. Met de naam van ons bedrijf maken wij juist een knipoog naar “clouddiensten” in de IT. U neemt bij ons af wat u nodig heeft, wanneer u het nodig heeft en in de hoeveelheid die u nodig heeft. Zo kunt u ervoor kiezen om minder te investeren in het zelf doen en gebruik te maken van onze flexibele diensten voor meer sales en marketing resultaat.

Veel organisaties zijn u hierin voor gegaan, uiteenlopend van kleine bedrijven tot en met beursgenoteerde multinationals. Onze oplossingen zijn schaalbaar en kunnen voor uiteenlopende budgetten worden samengesteld. Wij vinden het juist leuk om met allerlei verschillende bedrijven en vraagstukken te werken en telkens weer de beste oplossing samen te stellen.