Veraartlaan 8, 2288 GM Rijswijk, Nederland
+31 (0)70 7440836

Marketing Automation

Wat is Marketing Automation?

Marketing Automation heeft betrekking op een software platform dat handmatige taken en meervoudige processen, zoals e-mail- en social media-campagnes, automatiseert, teneinde marketingafdelingen meer te kunnen laten doen met minder inspanning.

In bijgaand filmpje, van onze Marketing Automation-partner Act-On, wordt in anderhalve minuut een duidelijke uitleg gegeven.

Act-On logo

Act-On Marketing Automation platform

Act-On, opgericht in 2008 in de Verenigde Staten, wordt door de top-analisten geroemd om haar innovatieve business strategieën en automatiseringstechnologieën binnen de marketing-technologie sector.

Forrester Research kwalificeert Act-On als één van de vier (en de enige “privately owned”) “leading” ontwikkelaars van Marketing Automation software.

Door klanten wordt Act-On met namen hoog gewaardeerd op basis van gebruiksgemak en haar uitmuntende klantenservice.

Cloudselling heeft onder andere om die redenen begin 2015 besloten om een strategisch partnership aan te gaan met Act-On.

Wilt u meer weten waarom Marketing Automation ook voor uw organisatie van grote waarde kan zijn?

Heeft u hulp nodig bij het opstellen van uw business case voor Marketing Automation?

De Lead Management specialisten van Cloudselling komen graag met u in contact!

Marketing Automation-as-a-Service

Marketing Automation inzetten, zónder zelf een platform te hoeven implementeren en online marketeers te moeten aannemen. De online marketeers van Cloudselling helpen u (geheel of gedeeltelijk) “as a Service” bij de uitvoering van uw online activiteiten: van merk-bewustzijn en leadgeneratie tot klantbehoud en klantloyaliteit. Met dit dienstverleningsconcept wordt u in staat gesteld om uw concurrentiële voordeel te vergroten en betere resultaten te realiseren.

Waarom investeren in Marketing Automation?

Er zijn meerdere redenen waarom Marketing Automation de afgelopen jaren zoveel aan interesse heeft gewonnen. Het sterk veranderde gedrag van uw klanten vormt een hele belangrijke reden. De “Buying Journey” van klanten en prospects is radicaal gewijzigd. Benodigde en gewenste informatie wordt meer en meer online gezocht en gevonden en in steeds later stadium van de klantreis wordt contact gezocht met een (potentiële) leverancier.

Marketing Automation helpt u om uw marketing- en verkoopprocessen effectief en efficiënt aan te passen aan dit sterk gewijzigde aankoopgedrag. Tegen lagere kosten en met een hogere opbrengst, wordt u ondersteund om meer marketing leads te genereren en deze succesvol te ontwikkelen tot sales opportunities.