HomeExpertises → Marketing automation

Marketing automation

Krachtige automatisering zonder in te leveren op het 1-op-1 contact tussen klant en bedrijf, dát is echte vooruitgang. Stuur op maat gemaakte content automatisch naar klanten en geneer zo meer én betere leads.

Marketing automation

Meer kwalitatieve leads genereren? 

Marketing automation gebruikten bedrijven in het verleden vooral voor het versturen van emails met een tijdsinterval (de bekende verjaardagsmails bijvoorbeeld). Inmiddels gaat het veel verder. Van bezoekers omzetten naar warme leads en uiteindelijk loyale klanten; automatisering vormt een onmisbaar onderdeel van de moderne online marketing strategie.

Wat is marketing automation?

Marketing automation is een proces waar je met geautomatiseerde systemen leads aan je bedrijf bindt en stap voor stap door de customer journey heen leidt. Een succesvolle automation strategie geeft je contacten het gevoel altijd een-op-een contact te hebben met een medewerker van het bedrijf, zelfs als het onboarding proces volledig automatisch verloopt. Besteed minder tijd aan repeterende marketingtaken zodat je tijd over houdt om je klanten nog beter van dienst te kunnen zijn.

Doel

 Stap voor stap automatiseren 

Het opzetten van marketing automation processen vraagt om een goed uitgedachte strategie en plan van aanpak, maar hoe ziet dat proces eruit?

Analytics

1. Maturity check en klantanalyse

Waar sta je? We starten met een check om te kijken wat je op dit moment aan marketing doet. Daarnaast doorlopen we de customer journey en buyer journey van je klanten.

Analytics

2. Opstellen KPI's

Door de klantreis goed in kaart te brengen, kunnen we de flows daar goed op afstemmen. Bij het inrichten van de automation flows leggen we nadruk op de KPI’s zodat we jouw doelen efficiënt kunnen meten.

KPI

3. Inrichten funnels

De funnels liggen aan de basis van een automation strategie. We houden het verloop van bezoekers door de funnel goed in de gaten en optimaliseren waar nodig.

KPI

4. Herhaalaankopen en cross-selling

Nadat een lead een klant is geworden, begint het proces om deze klant tevreden te houden. Voor bestaande klanten stellen we ook flows voor je op.

“Blijf persoonlijk. Een persoonlijke benadering zorgt altijd voor meer waardering. En waardering zet jouw bedrijf bovenaan bij herhaalaankopen of uitbreidingen.”

Marketing automation uitbesteden aan Cloudselling 

De marketing automation software opzetten en de funnels goed inrichten, is een flinke klus. Om optimaal rendement te halen, is het belangrijk om de inhoud, vormgeving en doelgroepsegmentatie goed op elkaar af te stemmen. Bij Cloudselling heb je toegang tot een team van professionals met ervaring in marketing automation voor de B2B-markt. Wij combineren de expertises van onze specialisten voor het beste resultaat. Wij willen tenslotte ook graag dat jij succesvol bent!

Benieuwd wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Vraag de benchmark meting aan.

Team

Voordelen van marketing auomation

Juist bij B2B bedrijven, waar het aankoopproces een complexer traject is, kan marketing automation de vinger aan de pols houden. Een goede automation strategie zorgt voor:

 

  • De juiste content op het juiste moment bieden
  • Het automatiseren van repeterende taken
  • Bezoekers automatisch omzetten naar leads
  • Prospects begeleiden in de fasen van de buyers journey

 Meer over marketing automation

Aan de slag met automation

Benieuwd hoe jij de marketing voor jouw bedrijf kunt automatiseren? Neem contact op met onze specialisten via onderstaand formulier.