Veraartlaan 8, 2288 GM Rijswijk, Nederland
+31 (0)70 7440836

Marketing Automation-as-a-Service

Wij zitten voor u aan de knoppen!

Eindelijk, Marketing Automation inzetten, zónder zelf een platform te hoeven implementeren en online marketeers te moeten aannemen. De online marketeers van Cloudselling helpen u (geheel of gedeeltelijk) “as a Service” bij de uitvoering van uw online activiteiten: van merk-bewustzijn en leadgeneratie tot klantbehoud en klantloyaliteit. Met dit dienstverleningsconcept wordt u in staat gesteld om uw concurrentiële voordeel te vergroten en betere resultaten te realiseren.

Voor deze dienstverlening maken wij gebruik van het Act-On Marketing Automation platform. Act-On is één van de snelstgroeiende Cloud-bedrijven. Het platform wordt wereldwijd al door meer dan 3.000 B2B-organisaties gebruikt. Als Certified Agency Partner zitten wij voor u aan de knoppen. U hoeft zich niet te verdiepen in de techniek. Vanzelfsprekend staat wel alle functionaliteit van het Act-On platform tot uw beschikking.

Maak kennis met Marketing Automation-as-a-Service

 

Marketing Automation & E-mail Marketing voor meer en betere leads

Met Marketing Automation-as-a-Service bieden wij u de voordelen (lees: volledige functionaliteit) van een state-of-the-art marketinginstrument, zónder dat u wordt geconfronteerd met een complexe implementatie en een gebrek aan online kennis en handjes. Binnen enkele weken bent u online operationeel! Dit dienstverleningsconcept is bovenal uiterst flexibel. Mocht u na verloop van tijd het Act-On Marketing Automation platform zelf willen gaan beheren of de online activiteiten (deels) zelf willen gaan uitvoeren, geen enkel probleem!

Act-On logo

Marketing Automation: zelf doen of uitbesteden?

Het antwoord op bovenstaande vraag hangt van veel factoren af. De belangrijkste zijn:

  • Aanwezigheid van kennis en ervaring
  • Beschikbaarheid van kennis en ervaring (resources)
  • Hoogte van ambities

Welke activiteiten kan Cloudselling u uit handen nemen?

De specialisten van Cloudselling kunnen u, tijdelijk of permanent, gedeeltelijk of geheel en ad-hoc of structureel veel werk uit handen nemen met betrekking tot uw Act-On Marketing Automation platform.

De belangrijkste activiteiten zijn:

Onboarding
Support

De support-medewerkers van Cloudselling helpen u om het Act-On Marketing Automation platform snel up & running te hebben.

Campagne
Management

De Campagne Managers van Cloudselling helpen u om uw ideeën om te zetten in succesvolle campagnes voor het genereren en nurturen van leads.

Online
Marketing

De Online Marketeers van Cloudselling helpen u om uw campagnes op het Marketing Automation platform van Act-On ten uitvoer te brengen.

Optimaliseer uw Lead Management proces!

Bovenstaande dienstverlening van Cloudselling is heel specifiek gericht op ontzorging rondom het Marketing Automation platform van Act-On.

Echter, Marketing Automation is geen doel op zich! Het is slechts een (zeer waardevol) middel om uw Lead Management proces te ondersteunen en de effectiviteit en efficiency van uw marketinginspanningen te verhogen.

Lees hier op welke wijze Cloudselling u kan ondersteunen om uw Lead Management proces te optimaliseren.

Uw marketingactiviteiten leveren meer rendement op wanneer u deze richt op specifieke groepen klanten die één of meerdere eigenschappen met elkaar gemeen hebben. Wij helpen u indien gewenst met het scherpstellen van uw meest interessante doelgroepen. Ook kunnen wij u de nodige prospectdata per doelgroep aanleveren als basis voor uw campagnes.

Een buyer persona is een hypothetisch profiel van een beslisser actief bij uw klanten en prospects. Buyer personas zijn daarom waardevol bij het formuleren van uw boodschap en de communicatiekanalen die u hiervoor kiest. Het resultaat van een workshop met een Cloudselling adviseur is dat u een levendige persona creëert die zal helpen bij het maken van uw content.

Uw buyer persona’s leggen een klantreis af met verschillende stadia, van oriëntatie tot besluitvorming. Cloudselling helpt haar relaties met de (customer) buyer journey touchpoints van hun klanten te doorgronden en te verbeteren. Hiervoor gebruiken wij een pragmatisch model waarmee het maken van content wordt gestroomlijnd naar de meest belangrijke zaken.

Na het beschrijven van de buying journey wordt het duidelijk welke informatie uw klanten en prospects nodig hebben om de volgende stap in hun klantreis te kunnen zetten. Wanneer moet de informatie meer vertellen over uw specifieke propositie en wanneer moet het juist een generieke behoefte adresseren? Dat is slechts een voorbeeld waar rekening mee wordt gehouden in deze fase van het proces.

U bent nu klaar om voor specifieke doelgroepen te gaan bepalen welke content u het beste kunt gebruiken om meer leads en conversie te realiseren, doorlooptijden te verkorten en om orderbedragen en marges te kunnen verhogen. Uw contentplan beschrijft helder welke inhoud is gewenst en in welke vorm de content per fase in de buying journey het beste kan worden aangeboden. Het geeft een concreet handvat voor de efficiente ontwikkeling van content.

In deze stap helpen wij onze relaties om de content die zij al beschikbaar hebben slim te hergebruiken of om deze aan te passen voor specifieke doeleinden. Ook bieden wij ondersteuning in de creatie van nieuwe content. Van strategisch conceptueel niveau tot en met de daadwerkelijke uitvoering (teksten schrijven en vormgeving).

Met inzicht in de buyer persona’s ,de buyer journey en met de juiste content beschikbaar is het zaak om zoveel mogelijk kopers met uw boodschap te bereiken. Met het ontwerp van een campagne komen alle puzzelstukken bij elkaar. Ook kunt u op ons rekenen bij het distribueren van uw content via de meest geschikte kanalen per doelgroep.

Aan de basis van succesvolle campagnes staan duidelijke doelstellingen om de voortgang en eindresultaten te kunnen meten. Zowel marketing als sales hebben specifieke doelstellingen die samen tot een kloppend geheel worden gesmolten voor het gewenste bedrijfsresultaat. Deze aanpak leidt tevens tot een betere samenwerking tussen beide afdelingen. Cloudselling is uw partner voor het definiëren van heldere kpi’s en het meten en rapporteren hiervan voor de nodige bijsturing tijdens campagnes.

Overige diensten

Om u te ontzorgen, biedt Cloudselling u ook een aantal aanvullende diensten, waarvoor in een aantal gevallen gebruik wordt gemaakt van ons uitgebreide netwerk van professionele partners.

Content Creatie

Het creëren van content is een vak apart! Of het nu gaat om het schrijven van een blog, het maken van een filmpje of het ontwerpen van een Infographic. Het idee is er vaak wel, alleen blijkt de uitwerking ervan in de praktijk een stuk lastiger!

Cloudselling brengt u graag in contact met verschillende specialisten op het gebied van contentcreatie, in elke gewenste vorm, die in staat zijn om uw ideeën verder te verfijnen en te vertalen naar een mooi en professioneel eindproduct.

SEO / SEA

Steeds meer oriëntatie- en besluitvormingstrajecten van klanten starten met een zoekactie binnen Google. Worden uw bedrijf en uw proposities goed gevonden binnen zoekmachines?

Cloudselling brengt u graag in contact met specialisten die u kunnen helpen om uw website te optimaliseren om te goed worden gevonden binnen Google, zowel organisch (SEO) als betaald via advertenties (SEA).

Social Advertising

De groeiende invloed van Social Media brengt veel kansen met zich mee om via deze media uw bedrijf en proposities onder de aandacht te brengen. Niet alleen via het (gratis) plaatsen van berichten op deze media, maar ook door gericht op specifieke geselecteerde doelgroepen (betaald) uw commerciële boodschap te communiceren.

Cloudselling brengt u graag in contact met specialisten, die met u de mogelijkheden bespreken om media als LinkedIn, Facebook en Twitter heel gericht in te zetten om leads te genereren.

Certified Partner van Act-On

Cloudselling heeft sinds 2015 een partnership met Act-On. Het Marketing Automation platform van Act-On heeft zich inmiddels bij veel organisaties, van MKB- tot Corporate-niveau, bewezen als een succesvolle ondersteuning om het Lead Management proces te optimaliseren qua efficiency en effectiviteit.

De Online Marketeers van Cloudselling zijn allemaal ervaren om het Act-On platform zó in te zetten voor uw organisatie, om snel en slagvaardig uw rendement te vergroten.

Partner Badge_Act-On 2016 AGENCY
Partner Badge Act-On 2016 gold