Veraartlaan 8, 2288 GM Rijswijk, Nederland
+31 (0)70 7440836

Waarom investeren in Marketing Automation?

Speel succesvol in op de gewijzigde Customer Journey

Er zijn meerdere redenen waarom Marketing Automation de afgelopen jaren zoveel aan interesse heeft gewonnen. Het sterk veranderde gedrag van uw klanten vormt een hele belangrijke reden. De “Buying Journey” van klanten en prospects is radicaal gewijzigd. Benodigde en gewenste informatie wordt meer en meer online gezocht en gevonden en in steeds later stadium van de klantreis wordt contact gezocht met een (potentiële) leverancier.

Marketing Automation helpt u om uw marketing- en verkoopprocessen effectief en efficiënt aan te passen aan dit sterk gewijzigde aankoopgedrag. Tegen lagere kosten en met een hogere opbrengst, wordt u ondersteund om meer marketing leads te genereren en deze succesvol te ontwikkelen tot sales opportunities.

Waarom investeren in Marketing Automation?

Geen enkele organisatie is identiek en de redenen om te investeren in Marketing Automation variëren dus sterk.

In algemene zin komen de onderstaande drie redenen het meest voor:

Optimaliseren financieel resultaat

Marketing Automation heeft een positieve impact op zowel het top line (omzet) als het bottom line resultaat (winstgevendheid als gevolg van kostenverlaging) van organisaties.

Realiseren van organisatiedoelstellingen

Marketing Automation ondersteunt bij het realiseren van strategische doelen, zoals: kracht van merk- en imago, verhoging van efficiency en intelligente opbouw en gebruik van data/gegevens.

Verbeteren van interne samenwerking

Marketing Automation draagt aantoonbaar bij aan de samenwerking tussen Sales en Marketing en daarmee aan het commerciële succes van organisaties.

Business Case voor Marketing Automation

Waarom Marketing Automation

Lees in het gratis eBook (46 pagina’s):

  • Wat Marketing Automation is en waarom het zo waardevol is;
  • 20 voorbeelden van hoe organisaties Marketing Automation in de praktijk toepassen;
  • 3 hoofdredenen waarom organisaties zouden moeten investeren in Marketing Automation;
  • 5 specifieke Marketing- en Sales-uitdagingen en de wijze waarop Marketing Automation bijdraagt om deze succesvol het hoofd te bieden;
  • Hoe maakt u de business case richting de verschillende leden van uw management- of directieteam.

Meer resultaat met Marketing Automation

Bedrijven die Marketing Automation hebben geïmplementeerd, presteren beter dan organisaties die dat niet hebben gedaan.

87% van top-presterende organisaties (lees: die organisaties waar marketing meer dan de helft bijdraagt aan de salesfunnel), heeft Marketing Automation geïmplementeerd.

Aberdeen Group, september 2014

“Best-in-Class” organisaties zijn 67% vaker geneigd om een Marketing Automation platform te gebruiken.

Aberdeen Group, 2014

Van de organisaties die zowel Marketing Automation als CRM gebruiken, realiseert of overtreft 77% hun omzetdoelstellingen.

Ascend2, 2015

Wilt u meer weten waarom Marketing Automation ook voor uw organisatie van grote waarde kan zijn?

Heeft u hulp nodig bij het opstellen van uw business case voor Marketing Automation?

De Lead Management specialisten van Cloudselling komen graag met u in contact!

Waarom Marketing Automation?

Een Marketing Automation platform integreert diverse online marketing functionaliteiten binnen één omgeving.

Marketeers zijn hierdoor in staat om veel efficiënter en effectiever hun online marketingactiviteiten te verrichten. Bovendien wordt het online gedrag van klanten en prospects hierdoor integraal vanuit één platform in beeld gebracht.

Onderstaand de functionaliteiten die u met een Marketing Automation platform tot uw beschikking krijgt:

Waarom Marketing Automation | E-mail Marketing

E-mail Marketing

Waarom Marketing Automation | Website Visitor Tracking

Website Visitor Tracking

Waarom Marketing Automation | Lead Nurturing

Lead Nurturing

Waarom Marketing Automation? | Rapportage en Analyses

Rapportages & Analyses

Waarom Marketing Automation | Webinars en Evenementen

Webinars & Evenementen

Waarom Marketing Automation | Formulieren

Formulieren

Waarom Marketing Automation | Lead Scoring

Lead Scoring

Waarom Marketing Automation | Landingspagina's

Landingpagina’s

Waarom Marketing Automation | Lijstbeheer

Lijstbeheer

Waarom Marketing Automation | Inbound Marketing

Inbound Marketing

Waarom Marketing Automation | A/B Testen

A/B Testen

Waarom Marketing Automation | Geautomatiseerde Programma's

Geautomatiseerde Programma’s

Waarom Marketing Automation | Social Media

Social Media

Nog meer bewijsvoering nodig?

Bent u op zoek naar meer facts & figures over het effect van Marketing Automation?