Data en analytics

Krijg meer inzicht in marketing data met heldere rapporten en concrete adviezen.

SEO

Zicht op data krijgen? 

Met behulp van data analyses bepaal je welke vormen van marketing het meest efficiënt en effectief zijn om jouw klanten te bereiken. Benut de data in je organisatie en zet de volgende stap in data-driven marketing.

Wat doet een data marketing analist?

Een data marketing analist (ook wel webanalist, technisch marketeer of analytics specialist genoemd) is de marketeer met de helikopterview. Door overzicht te houden over alle data van alle online marketingactiviteiten kunnen onze data specialisten snel zien welke campagnes voor de meeste conversies zorgen en of klanten bijvoorbeeld vastlopen in het onboardingproces. Door data om te zetten naar kennis en inzichten sporen wij problemen snel op en optimaliseren we processen.

Doel

 Stap voor stap naar beter inzicht

Data vormt een belangrijke bron waaruit je bestaande marketinginspanningen kunt evalueren en succesvolle nieuwe campagnes op kunt zetten. Dit is onze aanpak.

Analytics

1. Data-analyse

We duiken in de huidige systemen en brengen de klantreizen in kaart. Deze digitale klantreis vormt het uitgangspunt voor de key performance indicators (KPI’s) die we samen opstellen. 

Analytics

2. Het opstellen van KPI's

Data kunnen we alleen effectief inzetten als we duidelijke meetbare doelen opstellen. Bij het opzetten van jouw data dashboard zorgen we dat je de statistieken in één oogopslag kunt zien.

KPI

3. Dashboards en rapportages

We kunnen per platform op basis van de KPI’s een dashboard realiseren. Overkoepelende dashboards waar meerdere platformen in samenkomen kunnen we indien gewenst toevoegen.

KPI

4. Bijsturen en optimaliseren

Vanuit de dashboards kijken we naar de invloed van marketingactiviteiten op de data analyse en kijken we of we de strategie moeten aanscherpen of de klantreis verder moeten optimaliseren. 

“Online marketing zonder data is als autorijden zonder lichten in het donker.”  

Data en analytics uitbesteden aan Cloudselling 

Krijg meer inzicht in data door een data analist van Cloudselling in te schakelen. Wij geven je toegang tot experts met helikopterview én specialisten op het gebied van social media, SEA en webdesign. Door deze combinatie kunnen we snel schakelen en krijg jij advies op basis van data en jarenlange ervaring. 

Benieuwd wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Vraag de datascan aan.

Team

Voordelen van inzicht in data

Door een gerichte, opgeschoonde database weet je welke huidige klanten jou het meeste opleveren en waar je de focus op moet leggen bij het aantrekken van nieuwe klanten. Een goede data analyse zorgt voor:

  • Effectief targeten van de meest waardevolle doelgroepen
  • Kostenbesparing en hogere ROI
  • Snel identificeren en oplossen van problemen
  • Heldere rapportages in overzichtelijke dashboards

 Meer over data en analytics

Aan de slag met data en analytics

Wil je meer inzicht in data met heldere rapporten en adviezen? Neem contact op met één van onze specialisten via onderstaand contactformulier.