E-mail marketing

Zet jouw e-mailcampagnes om in winstgevende marketinguitingen.

SEO

E-mail marketing uitbesteden voor meer omzet? 

Klanten overtuigen herhaalaankopen te doen? Of leads omzetten naar klanten? E-mail is al jaren een van de meest gebruikte online marketingmiddelen voor bedrijven. Maar hoe val je op in die inmiddels overvolle inbox? Haal meer omzet uit je huidige klanten en benader je doelgroep met gepersonaliseerde e-mails die raken.

Wat is e-mail marketing?

E-mail marketing draait om het direct versturen van een bericht naar de ontvanger. We noemen het ook wel direct marketing, omdat je prospects en klanten direct een email stuurt die in de inbox komt.

De doelen van e-mailmarketing lopen uiteen: van het overtuigen van prospects om klant te worden tot het versturen van een maandelijkse nieuwsbrief om klanten op te hoogte te houden. E-mail is daarom een onmisbaar onderdeel van je online marketing strategie.

Doel

 Stap voor stap naar goed converterende e-mails

E-mail is één van de meest effectieve marketingmiddelen voor bedrijven, maar hoe zet je die winstgevende e-mail campagne op? Dit is onze aanpak:

Analytics

1. E-mail software en campagnes

Samen doorlopen we de huidige e-mail software en bestaande campagnes. Voldoen deze aan je wensen en bedrijfsdoelen? Of start je liever in een nieuw systeem met meer mogelijkheden?

Analytics

2. Opstellen van KPI's

Wat wil je bereiken? Het verhogen van het aantal kliks naar je website? Op basis van de customer journey en je bedrijfsdoelen, stellen we samen KPI’s voor e-mail marketing op.

KPI

3. Basisflows en doelgroepen

Om je klanten goed te bedienen, maken we verschillende doelgroepen aan in de e-mail software. Voor deze doelgroepen zetten we een aantal basisflow’s op die de customer journey doorlopen. 

KPI

4. Conversie-optimalisatie

Zodra de email campagnes live gaan, krijgen we data binnen. Door regelmatig te testen met titels, afbeeldingen en plaatsing van buttons kunnen we het aantal klikken naar de website optimaliseren.

“Start met wat belangrijk is voor de klant, dan pas heb je recht op hun aandacht. 

 E-mail marketing uitbesteden aan Cloudselling 

Jouw e-maillijst kan goud waard zijn, maar dan moet je er wel gebruik van maken. Met een e-mail marketing specialist weet je zeker dat je het maximale uit je e-mail campagnes haalt. Bij Cloudselling zorgen we voor goed converterende e-mails die meer verkeer naar je website genereren. Wij verzorgen het hele traject, van het inrichten van de email software tot het analyseren van verzonden nieuwsbrieven en andere uitingen.

Benieuwd wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Vraag de e-mailcheck aan.

Team

Voordelen van e-mail marketing

Tegenwoordig willen klanten geen standaard nieuwsbrief meer, maar een nieuwsbrief die perfect aansluit op hun behoeften. Iedere verzonden boodschap moet daarom raken. Een goede e-mail campagne zorgt voor:

  • Persoonlijke benadering van je doelgroep
  • Meer inschrijvingen voor de nieuwsbrieven en mails
  • Meer kliks vanuit de mail naar je website
  • Meer omzet uit je maillijst

 Meer over e-mail marketing

Aan de slag met e-mail marketing

Wil je je e-mail marketing optimaliseren en meer kliks en leads genereren? Neem contact op met één van onze specialisten via onderstaand contactformulier.