Veraartlaan 8, 2288 GM Rijswijk, Nederland
+31 (0)70 7440836

E-mail Marketing

e-mail marketing als compas voor je inbound marketing activiteiten
Ontwikkel uw relaties met slimme e-mail campagnes tegen minimale inspanningen en kosten
Waarom is E-mail Marketing belangrijk voor uw organisatie?

Zo maar enkele statistieken:

  • Elke seconde worden 2,4 miljoen e-mails verstuurd (The Radicati Group, 2016);
  • Marketeers beschouwen e-mail als de meest effectieve tactiek voor het verkrijgen van bewustzijn, het werven van nieuwe klanten, het converteren van leads naar opportunities en naar orders en het behoud van klanten (Gigaom Research, 2014);
  • Personen die producten en diensten afnemen, die onder de aandacht zijn gebracht via E-mail Marketing, besteden 138% meer dan personen die geen e-mail aanbiedingen ontvangen (Convince & Convert, 2016);
  • 72% van de gebruikers geeft aan dat e-mail hun favoriete vorm van communicatie is met bedrijven waar zij zaken mee doen (MarketingSherpa, 2015).

Het is aangetoond dat een kwalitatief en structureel opgezet E-mail Marketing programma bijdraagt aan het winnen van nieuwe klanten en het verhogen van de omzet bij bestaande klanten. Daarnaast versterkt het uw reputatie: met relevante content brengt u uw bedrijf onder de aandacht als een betrouwbare en kundige partner. Bovendien kan E-mail Marketing uw kosten verlagen: voor een relatief laag bedrag kunt u contact onderhouden met een grote groep beslissers en beïnvloeders. Fysieke, arbeidsintensieve activiteiten zoals mailingen, telefoongesprekken en bezoeken kunnen voor een deel worden gereduceerd.

relaties onderhouden middels email marketing
Wat is er bijzonder aan de E-mail Marketing dienstverlening van Cloudselling?

E-mail Marketing (vanuit een Marketing Automation platform) is nadrukkelijk iets anders dan het uitsturen van een e-mail bombardement.

Cloudselling biedt het Marketing Automation platform van Act-On aan om E-mail Marketing succesvol in te zetten. Onderscheidende functionaliteiten en kenmerken hierbij zijn:

Eenvoudig creëren van professionele e-mails

Creëer eenvoudig (“drag & drop”, geen HTML-kennis benodigd) en snel opvallende responsive e-mails, die zowel op smartphone, tablet, laptop als desktop professioneel ogen.

Geautomatiseerde nurturing campagnes

Timing is “key” binnen marketing. Met Act-On kunt u eenvoudig campagnes automatiseren, waardoor (vervolg)mails kunnen worden “getriggerd” door real-time gedrag van klanten en prospects, hun totale interesse en engagement (op basis van “leadscore”) of een ingesteld schema.

A/B-testing

Realiseer de optimale “click-through-rates” (CTR’s) en conversies met behulp van een krachtig testfunctionaliteit. Met behulp van A/B-testing wordt het eenvoudig om verschillende onderwerpregels, afbeeldingen en call-to-action’s uit te proberen en vast te stellen welke versie het beste resultaat oplevert.

Slimme segmentatie

Ga verder dan de traditionele segmentatie op basis van demografie en sectoren! Met behulp van Act-On kunt u eenvoudig en slim segmenten creëren op basis van gedrag. Segmenten kunnen bijvoorbeeld worden gecreëerd op basis van interesses, het niveau van engagement of de fase in de buying journey. Triggers daarbij kunnen onder andere zijn: het websitebezoek, de interactie naar aanleiding van voorgaande mails en het invullen van formulieren.

Personalisering en dynamische content

Act-On maakt het mogelijk om de veelheid aan informatie die u verzamelt over de interesses en activiteiten van uw klanten en prospects te gebruiken om maatgericht content aan te bieden, afbeeldingen te gebruiken en aanbiedingen te doen.

Meten, rapporteren, optimaliseren en herhalen

Volg de impact van uw campagnes met eenvoudige maar krachtige dashboards en rapportages. Met de geïntegreerde analyses van Act-On ziet u welke e-mails aanslaan bij uw doelgroep (en welke niet). U krijgt feedback, variërend van open- en clickratio’s, gedetailleerde click-through rapportages tot langetermijn funnelrapportages die de ROI van uw marketinginspanningen volgen.

Wij kunnen u ondersteunen bij het gehele proces, van creatie tot en met rapportage.

  • Contentcreatie blijkt een uitdaging: de kennis over uw product en dienst en de voordelen ervan voor uw klanten, is meestal ruimschoots aanwezig binnen uw organisatie. Het vertalen hiervan naar een inspirerende (en converterende!) tekst en het kiezen van de juiste afbeeldingen blijkt vaak een stuk lastiger. De Content Strategie specialisten van Cloudselling helpen u hier graag mee;
  • Het inzetten van aangepaste landingspagina’s (inclusief formulieren en call-to-actions) verhogen de conversiepercentages aantoonbaar. Cloudselling kan u hierbij adviseren of dit geheel voor u verzorgen;
  • Segmentatie op basis van eerder vertoond gedrag en klantprofiel, stelt u in staat om uw e-mails verder te personaliseren en daarmee de click-through- en conversie-ratio’s verder te optimaliseren. Cloudselling zet haar kennis en ervaring graag in om u hiervan gebruik te laten maken;
  • Met behulp van de uitgebreide rapportages kunnen wij uw E-mail Marketing inspanningen continu monitoren en u ondersteunen om uw campagnes steeds effectiever en efficiënter in te zetten.

Nieuwsgierig geworden naar de wijze waarop u E-mail Marketing succesvol(ler) kunt inzetten? Neem contact op met één van de Lead Management experts van Cloudselling!

maak een afspraak