Laan van Waalhaven 470, 2497 GR Den Haag, Nederland
+31 (0)70 7440836

Stimuleer vraag met behulp van Act-On

Het werven van nieuwe klanten is zowel kunst als wetenschap. Het vereist een gronding inzicht in de behoeften van uw doelgroep en een data-gedreven benadering om uw marketingtunnel te laten groeien. Gebruik Act-On om leads te genereren, prospects te “nurturen” en hen te converteren naar gezonde klanten.

Marketing Automation kan op verschillende manieren worden ingezet om bij te dragen aan het stimuleren van de vraag bij uw doelgroep. Hieronder worden 6 instrumenten benoemd, die hiervoor vanuit het Act-On Marketing Automation platform kunnen worden gebruikt.

Trek potentiële klanten aan

Creëer traffic naar uw website met behulp van inbound instrumenten. Draai SEO-audits op web- en landingspagina’s om beter organisch te worden gevonden, plan promoties via social media van uw pagina’s en formulieren en draait AdWords-programma’s om meer traffic te genereren naar uw website.

Converteer websitebezoekers naar sales leads

Act-On formulieren maken het genereren van leads een fluitje van een cent. Maak eenvoudig formulieren om websiteverkeer om te zetten in bruikbare leads voor uw verkoopteams. Naadloze integratie met alle grote CRM-systemen borgt dat leads op het juiste moment in handen komen van uw verkoopteam voor een gerichte opvolging.

Prioriteer leads voor uw salesteam

Gebruik leadscoring binnen Act-On om individuele prospects te rangschikken op basis van hun niveau van betrokkenheid bij uw merk en gebaseerd op de karakteristieken van hun profiel. Stel uw verkoopteams in staat om de heetste leads het eerst op te volgen en de koudere leads eerst door marketing te laten “nurturen”.

Nurture leads met behulp van automatische programma’s

Ontwikkel langetermijn-relaties met uw klanten door hen te voeden met relevante content en bronnen. Lead Nurturing borgt dat uw merk top-of-mind blijft bij uw potentiële koper en stelt u in staat om gedurende de tijd vertrouwen op te bouwen.

Intelligentie voor Sales-gesprekken

Stel Sales in staat om betere gesprekken met prospects te voeren, door hen gedetailleerde geschiedenis te geven van elk individueel contact, inclusief onder andere hun activiteiten op uw website, hun klikgedrag op verzonden e-mails, hun downloads van media en de video’s die zij hebben bekeken. Dit geeft Sales het gewenste inzicht in de pijnpunten en interesses van elke prospect.

Geavanceerde segmentatie en targeting

Richt je op de juiste kopers op het juiste moment met de geavanceerde segmentatie-mogelijkheden van Act-On. Hierdoor bent u in staat om zich te richten op klanten, gebaseerd op voorgaand gedrag, karakteristieken van het profiel en velden vanuit uw CRM-systeem. Gebruik deze intelligentie om e-mail campagnes te activeren of verkoopactiviteiten te stimuleren.

Download gratis eBook Rethink Marketing [Automation]

Rethink Marketing Automation

Lees in dit gratis eBook (36 pagina’s) dat Marketing Automation vérder gaat dan “demand generation”.

Lees hoe top-performers hun tijd en middelen (inclusief Marketing Automation) verdelen over:

  • Opbouwen van merkwaarde;
  • Creëren van (klant)vraag;
  • Uitbouwen van klantrelaties.

Maak kennis met functionaliteiten Act-On

Act-On demo

De frisse benadering van Marketing Automation en E-mail Marketing, geeft u de volledige functionaliteit zónder de complexiteit die andere systemen u opleggen. De intuïtieve gebruikersinterface brengt een state-of-the-art marketinginstrument binnen uw handbereik, waarmee u eenvoudiger en sneller campagnes en programma’s maakt. Integreer uw platform, meestal met slechts één klink, met uw CRM-systeem, uw webinar-software en andere tools.