Veraartlaan 8, 2288 GM Rijswijk, Nederland
+31 (0)70 7440836

Verkoopafspraken

alle verkoopafspraken overzichtelijk in uw kalender
Geef uw salesteam een boost met B2B afspraken voor een beter verkoopresultaat

U ambieert succes en winstgevend van uw bedrijf. Daarvoor heeft u verkoopafspraken nodig, met de juiste personen en op het juiste moment. Zonder voldoende, goed gekwalificeerde afspraken gebeurt er onvoldoende in uw verkooporganisatie. Te weinig nieuwe klanten, sales, omzet en winst. Welke rol kan telemarketing hierin spelen voor u?

Er wordt veel gespeculeerd over het feit dat “koud bellen dood is”. Bij Cloudselling lopen wij voorop in de wereld van B2B leadgeneratie. Dit komt onder andere tot uiting in ons aanbod van innovatieve concepten en (online) oplossingen voor onze relaties. Wij weten wat wel en niet werkt. Vanuit onze expertise kunnen wij u met zekerheid zeggen dat telemarketing (warm en koud bellen) nog steeds een bijzonder waardevol instrument in de leadgeneratie-mix is.

Dankzij het volume aan contacten hebben telemarketeers in het algemeen meer persoonlijke interactie met uw doelgroep dan andere afdelingen binnen uw organisatie. Dat volume kan sterk in uw voordeel werken op verschillende gebieden.

Het vroegtijdig (of beter gezegd op tijd) spotten van kansen

Bij een complex B2B verkooptraject is het vaak niet zinvol om pas aan het eind aan tafel te komen. De huidige leverancier heeft al tijd in de relatie geïnvesteerd en de inhoud van het traject beïnvloed. Telemarketing helpt uw accountmanagers om een dialoog te starten met beslissers die nog aan het begin van het aankoopproces staan. Wanneer u op tijd betrokken bent, kunt u invloed uitoefenen en een reële kans creëren om de deal uiteindelijk te winnen.

Waardevolle prospect en markt data genereren

Wij adviseren onze relaties om een (beperkt) aantal marktonderzoekvragen onderdeel te maken van de dagelijkse calls. Twee of drie strategische vragen kunnen u over de gehele prospectdatabase een interessant inzicht geven in marktkansen bieden u de mogelijkheid om gerichte acties te plannen op feedback van prospects.

Feedback over uw (marketing) boodschap ontvangen

Prospects geven aan de telefoon hun mening over uw marketingboodschap, uw materialen, hun ervaringen met uw organisatie en hun bereidheid om zaken te doen. Deze informatie kunt u gebruiken om uw marketingcampagnes verder te optimaliseren en aan te sluiten op de actuele ontwikkelingen binnen uw product-markt combinatie. Naast het maken van concrete afspraken kunt u ook een inhoudelijke terugkoppeling van Cloudselling verwachten op doelgroepniveau.

Beslissers en hun belangen in kaart brengen

Het besluitvormingsproces wordt steeds complexer. Er zijn meer mensen betrokken, die ieder zakelijke en persoonlijke belangen hebben en daardoor met de juiste informatie moeten worden bediend. Er is geen enkele manier om een team van beslissers voor een specifieke opportunity te identificeren zonder menselijk contact en onderzoek. Onze telemarketeers zijn getraind om dit speelveld voor u in kaart te brengen, zodat de juiste boodschap via het meest effectieve kanaal gedurende het aankooptraject kan worden overgebracht.

Het bouwen van “brand awareness”

Onze professionele B2B telemarketeers bellen met een inhoudelijke boodschap en de respectvolle toon die bij uw organisatie past. Naast alle andere uitingen die u doet richting de markt, is dit een effectief kanaal om “top of mind” te komen en blijven bij uw doelgroep. Wanneer het relevant is, neemt de kans toe dat er aan uw organisatie wordt gedacht bij een oriëntatie op mogelijke leveranciers. Zo komt u minder koud aan tafel en meer als bekende partij.

Waarom uitbesteden?

De telefoon is nog steeds een belangrijk medium om afspraken te maken met potentiële kopers van uw product of dienst. Het (koud) bellen voor afspraken is echter niet voor iedereen weggelegd. Het vergt een bijzondere instelling en vaardigheden om hier succesvol in te zijn. Volhouden, scherp blijven en vooral blijven bellen om die beslisser aan de lijn te krijgen.

Hoewel New Business bellen het onderdeel van het verkoop vak is dat voor veel account managers de grootste uitdaging vormt, is ’koud’ bellen juist waar ons enthousiaste team dagelijks plezier en voldoening aan beleeft. Voor de telemarketeers van Cloudselling is dit waar het iedere dag om draait. Zij nemen de verantwoordelijkheid voor onze klanten voor het succesvol uitvoeren van uiteenlopende projecten. Ons team is gespecialiseerd in het voeren van dialogen met beslissers in zowel de profit als de non-profit sector om ervoor te zorgen dat de agenda’s van uw sales team gevuld worden met zinvolle afspraken.

 

kwalitatieve verkoopafspraken in de salesfunnel

Onze wortels liggen in B2B commercieel (management), dat betekent dat onze telemarketing diensten zijn ontwikkeld “door sales mensen, voor sales mensen”. Wij begrijpen de taal van business to business verkoop en marketing en hebben daarom de know-how om uw boodschap effectief vorm te geven en over te brengen op uw doelgroep. Dit leidt tot goed gekwalificeerde afspraken met een reële kans op orderconversie.

Wij maken graag kennis met u om de aanpak en ervaringen van Cloudselling te delen. Samen kunnen wij de mogelijkheden voor uw organisatie onderzoeken.

Bespreek uw case

 

Heeft u een seminar of event?

Een goede manier om meerdere klanten met uw boodschap te bereiken en om uw organisatie positief te profileren, is het organiseren van een seminar of event. Het kan echter wel een uitdaging zijn om voldoende deelnemers in te schrijven om uw investering rendabel te maken.

Naast het maken van verkoopafspraken voor uw account managers kunt u de telemarketeers van Cloudselling ook inzetten om een goede opkomst bij uw seminars en evenementen te borgen. Vaak combineren wij het bellen met slimme online oplossingen, die u ook de organisatorische rompslomp rondom uw seminar of event uit handen neemt.

Verkoopafspraken maken en leadnurturing: continuïteit en kwaliteit

Het maken van verkoopafspraken richt zich vooral op het creëren van kansen voor u waar deze nu concreet aanwezig zijn binnen uw doelgroep. Dit gebeurt vaak op projectbasis. Ons leadnurturing concept richt zich echter op een doorlopende benadering van uw doelgroep om een steeds warmer contact op te bouwen en ook verkoopafspraken in de loop van het (lange termijn) programma te realiseren.

Op gestructureerde wijze brengen wij de belangrijkste kenmerken van uw prospectdatabase in kaart. Daarmee bouwt u inzicht op in organisaties, contactpersonen en opportunities. Gedurende de (soms langdurige) customer journey in B2B sales, wordt voor u contact onderhouden met beslissers. Dit contact wordt vooral gebaseerd op het delen van interessante content voor de prospect en het verzamelen van relevante informatie voor u. Wanneer uw prospect klaar is voor een bezoek van uw account manager wordt er op een “natuurlijke” wijze een afspraak gemaakt door onze medewerker. Dit zijn waardevolle afspraken aangezien er al een relatie met de prospect is opgebouwd en de afspraak plaatsvindt op het juiste moment in het aankooptraject. De scoringskans voor u neemt met deze structurele aanpak sterk toe.