Leadgeneratie

Krijg structureel meer én relevantere leads door het optimaliseren van je marketingprocessen. Samen zorgen we voor een vloeiende overgang van marketing naar sales.  

SEO

 Leads genereren met je website? 

Wil je meer B2B leads genereren? Of krijg je veel leads maar zijn ze niet relevant voor jouw bedrijf? In de B2B industrie is het aankooptraject vaak een complex en langdurig proces met meerdere beslismomenten. Hoe zorg je dat potentiële klanten je meenemen in de eerste fasen van dit traject? Kom op tijd in beeld bij ze en wordt de eerste keuze in het evaluatieproces. 

Wat is leadgeneratie B2B?

Leadgeneratie draait om het in contact komen met potentiële klanten, ook wel leads genoemd. Zodra deze leads interesse tonen in het bedrijf, veranderen ze in prospecten.

In de B2B markt is leadgeneratie vaak een samenwerking tussen marketing en sales, waarbij marketing de leads ‘binnenhaalt’ met campagnes en de salesafdeling vervolgens de telefoon pakt. Leadgeneratie is om die reden vaak het hoofddoel van marketingactiviteiten en is de makkelijkste manier om de ROI van marketing te meten.

Doel

 In 4 stappen naar relevante leads 

Leadgeneratie is onmisbaar voor ieder bedrijf dat meer klanten aan wil trekken, maar hoe zet je een effectieve funnel op? Dit is onze aanpak.
Analytics

1. Marketing- en salesfunnel

Wanneer draagt marketing een lead over aan sales? Welke klanten genereren de meeste omzet en willen we aantrekken? Vragen waar we antwoord op krijgen in deze fase. Door contentflows voor deze klanten als eerste in te richten, zien we het snelste resultaat.

Analytics

2. De basisflows: van prospect naar lead

We bouwen de eerste flows op en creëren de content die nodig is om de gewenste doelgroepen te bereiken. Op basis van getoonde interesse splitst de bezoeker zich op in kleinere groepen die we een persoonlijkere ervaring kunnen bieden. Voor nieuwe én bestaande klanten.

KPI

3. Livegang en conversieoptimalisatie

De eerste leads komen nu bij sales binnen. We controleren en testen in deze fase nog met verschillende formats om het aantal bezoeken verder te verhogen. Ook kunnen we niet-beantwoorde behoeften snel signaleren, als een klant bijvoorbeeld geen whitepaper download of pagina bezoekt.

KPI

4. Van leadgeneratie tot lead nurturing

Iedere contentflow blijft na livegang dag en nacht leads genereren. Door de data van deze leads te bundelen en om te zetten in concrete actiepunten, spelen we steeds beter in op de wensen van je toekomstige klanten en verhogen we je sales succesratio.

“The lead generation process starts by finding out where your target market ‘lives’ on the web.  

 B2B leadgeneratie uitbesteden aan de specialist 

Kwalitatieve leads genereren vergt veel kennis van de markt, je doelgroep en een goed inzicht in de mogelijkheden van alle marketingmiddelen. Bij Cloudselling zitten alle specialisten onder één dak, wel zo handig. We analyseren welke marketingmiddelen voor jouw doelgroep het meest efficiënt zijn en creëren mogelijkheden om meer kwalitatieve leads binnen te halen. GDPR-proof natuurlijk. Benieuwd wat wij precies voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Team

Kwalitatieve leads boven kwantitatieve leads

Een lead content aanbieden die perfect aansluit op de behoeften, waardoor ze zelf contact opnemen op het moment dat ze klaar zijn voor een aankoop, klinkt goed toch? GoedB2B leadgeneratie zorgt voor:

  • Meer grip op je doelgroep
  • Persoonlijke benadering van je doelgroep 
  • Betere zichtbaarheid voor relevante leads 
  • Meer kliks = meer leads = meer prospects = meer klanten 
  • Gestroomlijnd marketing-sales proces  

     Meer over B2B leadgeneratie 

    Aan de slag met B2B leadgeneratie

    Kom meer te weten over de leadgeneratie campagnes die we voor onze klanten hebben gemaakt en wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen.