Klantloyaliteit

Jouw klanten loyaler maken is dé manier om meer omzet te krijgen. Met onze krachtige loyality oplossingen besteden klanten meer en blijven ze keer op keer terugkomen.

Klantloyaliteit

 Van tevreden klant naar loyale klant 

Wil jij je klanten niet alleen behouden, maar ervoor zorgen dat zij zó enthousiast zijn dat ze jouw bedrijf gaan promoten? Bestaande klanten zijn tenslotte de beste referenties voor nieuwe klanten die nog in de aankoopfase zijn. Hoe zet je deze klanten aan tot het achterlaten van positieve referenties bij potentiële leads? Wij maken van je klanten influencers en laten hun netwerk voor jou werken.

Wat is klantloyaliteit?

Klantloyaliteit is de strategie om bestaande klanten niet alleen aan jouw bedrijf te binden, maar vervolgens ook voor jou te laten werken. Zie het als het verlengde van klantretentieHoe positiever de relatie is tussen jou en je klant, hoe meer kans je hebt dat deze klant jouw bedrijf promoot bij bekenden. Je kunt zo niet alleen je huidige omzet verhogen door herhaalaankopen, maar je trekt zo ook nieuwe klanten aan zonder daar zelf budget in te steken.

Cloudselling | Klantloyaliteit

 Stap voor stap naar klantreferenties 

De klantloyaliteit verhogen is voor ieder bedrijf een onmisbaar onderdeel op weg naar winstgevende groei, maar hoe ga je van tevreden klant naar ambassadeur? Dit is onze aanpak.

Analytics

1. De klantreis analyseren

Voordat we de klant loyaler kunnen maken, moeten we eerst weten hoe de klantreis eruit ziet. Met een klantanalyse weten we precies hoe klanten zich van het eerste contactmoment naar de aankoop bewegen.

Analytics

2. Content in kaart brengen

Vervolgens brengen we de beschikbare content in kaart. Is alles aanwezig om klanten een geweldige ervaring te bieden waardoor ze blijven? Door de klantanalyse en content te bundelen, zien we waar nog kansen liggen.

KPI

3. Klantloyaliteits-programma's opzetten

Als de content compleet is, stellen we flows op die je bestaande klanten targeten. We maken ze op een natuurlijke manier duidelijk wat jij nog meer te bieden hebt en hoe jij ze kunt helpen.

KPI

4. Meten en optimaliseren

Natuurlijk blijven we de flows goed in de gaten houden door middel van data analyses en dashboards. Zien we dat een klant ergens blijft hangen, dan kunnen we snel nagaan waarom dat is en de flow optimaliseren. 

“Don’t forget to appreciate your existing customers. It is 7 x more expensive to get a new customer than to retain an existing one.

 Klantloyaliteit verhogen met gespecialiseerd advies 

Dat het verhogen van klantloyaliteit een belangrijke plek in de marketing- en salesstrategie in moet nemen, is niet verrassend. Toch zien we dat dit een veel vergeten onderdeel is bij bedrijven. Zonde, want hier kan juist de meeste omzet gerealiseerd worden. Wij nemen graag dit deel van de marketing uit handen en creëren content die bestaande klanten koning(in) laten voelen. Met de juiste aandacht op het juiste moment worden je bestaande klanten nóg waardevoller.

Benieuwd wat wij precies voor jouw bedrijf kunnen betekenen?

Cloudselling | Klantloyaliteit

De voordelen van klantloyaliteit verhogen

Waar omzet en winst kunnen fluctueren, hebben loyale klanten een voorspellende waarde. Ze geven inzicht in toekomstige financiële resultaten en zijn zo allesbepalend of je wel of geen investeringen kunt doen. Je klantloyaliteit verhogen zorgt daarom voor: 

  • Meer financiële zekerheid voor de toekomst
  • Basis voor winstgevende groei
  • Eenvoudige upselling en cross-selling
  • Sterkere reputatie van jouw bedrijf in de markt
  • Extra mogelijkheden als customer loyalty- en referral programma’s

Aan de slag met klantloyaliteit

Meer weten over onze strategieën voor klantloyaliteit? Of wil je kennismaken om te zien wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem contact met ons op via onderstaand formulier.