Online Marketing Strategie

Geen one-size-fits-all, maar een aanpak op maat. Laat de marketingstrategie naadloos aansluiten op je bedrijfsplannen en creëer optimaal resultaat.

Cloudselling | Online strategie

 Online strategie als basis voor groei 

Met een resultaatgerichte online marketing strategie kun je meer verkeer, conversies, leads, sales en uiteindelijk meer groei in omzet creëren. Hoe we dit doen? Met een optimale marketingmix die perfect aansluit bij jouw bedrijfsdoelen. We trekken geen standaard plan uit de kast, maar kijken samen naar wat jij wilt bereiken.

Wat is jouw doel?

Leads icoon

Leadgeneratie

Van conversie naar waardevolle lead? Maak met het eerste contact een onuitwisbare indruk en leid contacten door naar het moment van aankoop.

Klantbinding icoon

Klantenbinding

Herhaalaankopen en cross-selling genereren? Door scherp in te spelen op de wensen en behoeften van de klant is iedere aankoop van toegevoegde waarde.

Conversie icoon

Conversieoptimalisatie

Van bezoeker naar conversie? Overtuig de bezoeker op het moment dat het ertoe doet met een optimaal ingerichte pagina die leidt tot een conversie.
Engagement icoon

Klantloyaliteit

Klanten betrekken bij jouw bedrijf? Geef ze reden om je te volgen met levendige posts, video’s en blogs die echt uitstralen hoe jij ze kunt helpen.

Bereik icoon

Onboarding

Je hebt maar één keer kans om een goede eerste indruk te maken. Zorg dat die indruk onuitwisbaar is en help nieuwe klanten succesvol op weg.

Branding icoon

Online branding

Top-of-mind bij potentiële klanten? Zet je bedrijf stevig in de markt zodat je bovenaan staat in de onderzoeks-, evaluatie- én aankoopfase.

 Van goed gesprek naar 

 online strategie 

De online marketing strategie vormt de rode draad van alle online marketingactiviteiten. Zo zetten we samen de stappen naar een succesvol lange termijnplan voor je organisatie.

Analytics

1. Plan van aanpak

Wat wil je bereiken? Het verhogen van het aantal kliks naar je website? Of meer herhaalaankopen? Op basis van je bedrijfsdoelen, stellen we samen een plan van aanpak op.

KPI

2. Online zichtbaarheid

In deze fase zorgen we dat de online weergave compleet is. We kijken naar klantprofielen, de customer journey, concurrenten en de huidige positie van de organisatie in het online landschap.

KPI

3. De marketingmix

In de marketingmix fase schakelen we over van strategie naar tactiek. Welke marketingmiddelen zetten we in om de strategie uit te voeren en de gestelde targets te halen?

KPI

4. Meten en optimaliseren

Met verschillende tools en technieken meten we de effecten van de marketingactiviteiten. Heldere rapportages geven direct inzicht in de resultaten.

Aan de slag met jouw online strategie

Zet jij de volgende stap op weg naar online groei? Neem dan contact op met onze specialisten via onderstaand contactformulier.