Lead Management: bewijs wat jouw marketing waard is

Daar zit je dan met je persona’s en je customer journey en je nieuwsbrief / blog / socials waar je bloed, zweet en tranen voor hebt vergoten. Op zoek naar resultaten die je op de een of andere manier maar niet helder kunt krijgen. Het lijkt of je tegen een muur loopt. Je weet al zo veel over je klant, en over marketing; waarom duiken mensen dan niet massaal juichend je salesfunnel in?

Houd de moed erin! Resultaat boeken en meten met je marketing is echt wel te realiseren.

Met slimme lead management zet je namelijk die laatste stappen om jouw marketinginspanningen wel rendabel te maken.

3

Lead management: is het magie?

Eh, nee. Lead management smeedt simpelweg alle marketing radertjes die jij hebt verzameld – buyer persona’s, customer journey, kanaalstrategieën, content enzovoort – aan elkaar tot een soepel werkende marketingmachine.

Het is inbound marketing en lead nurturing ineen.

Zo krijg jij helder inzicht in welk effect je activiteiten hebben en waarom. Met een strakke lead management-aanpak kun jij prospects die koel binnenkomen uiteindelijk als loeihete leads bij sales afleveren, klaar voor conversie.

R

Je kunt gericht jouw doelgroep benaderen

R

Je weet wat je leads opbrengen qua omzet

R

Alle marketingacties hebben een lead nurture plan

R

Je zorgt voor gestroomlijnde samenwerking tussen marketing en sales

Inzicht en marketingactie in slechts 9 stappen

En dan geen losse-flodder-actie (‘we doen een blogje’), maar trapsgewijs je marketing naar een hoger plan tillen.

R

Mis je bijvoorbeeld inzicht in je doelgroep? Wij regelen een praktische workshop om samen met jou je buyer persona’s op te stellen.

R

Wil je scherper inspelen op de informatiebehoefte van je klanten? Aan de hand van ons 3-stappenplan zetten we in een paar uur een customer journey met je op, waarna we in elke fase de juiste content plotten. Daarmee zet je een effectieve leadgeneratie en lead nurturing campagne op.

R

Wil je meer rendement uit e-mailmarketing halen? Wij richten het proces voor je in vanaf het eerste contact – van lead tot sales – en zorgen er ondertussen voor dat je huidige activiteiten vlot doorlopen.